August 14, 2011

St. Louis --> Shopping --> American football game!!

Vaknade väldigt tidigt idag för att vi skulle åka till St. Louis som ligger ca, 2-3 timmar bort!
Men innan vi åkte så gick jag och Allison och Jeff och fixade en mobil till mig ;) Så nu har jag en av deras gamla mobiler som jag ska tills jag köpt iphonen, och denna mobilen har jag på en Pay & Go plan. -->

Så jag betalar 50$ i månaden för gratis att ringa, gratis sms och fri internet, fri internet dock inte för smartphones så att ni vet det. Iphone är ju en smart mobil så kan tyvärr inte använda Pay & Go när jag fått den. Så då ska dom lägga till mig på sin plan. Så det mobil nummret jag fick på PG grejen får jag behålla så jag köper Iphonen separat och olåst. Så kostnaden för att vara på deras plan är en start kostnad på 10 eller 20$ och sen blir det 53$ i månaden. Med allt fritt :) Eftersom dom har lite vänner som hjälper oss så behöver inte vi betala dom 36$ som jag egentligen behövt göra för att lägga till ett till nummer till deras plan. Men om man inte ska ha en iphone så är det nog bäst med Pay & Go. Jag hoppas att ni förstår mitt försök till att förklara det hela :P

Vi kom fram till St. Louis vid lunch tid och på vägen dit så åkte vi över Missisippi Rivet :)) Väl framme så åt vi kyckling burgare till lunch som va ganska äckligt faktiskt :( och Coca-Colan smakade clor :(
Men sen så shoppade vi loss!! Haha
Det blev Victoria's Secret, Forever 21, Någon Shoes for Kids affär eftersom jag hade så små fötter att jag fick gå och handla converse i barn affären istället, men dom var iaf billigare där :) Sen kollade jag och Allison efter homecoming klänningar men jag hittade bara två som jag gillade men köpte ingen för jag var lite osäker ändå. Så det blir att köpa det nästa helg kanske. Sen gick mina älskade sandaler sönder så det va tur att jag hade köpt ett par converse så att jag kunder byta.

Klockan halv 6 så gick vi mot bilen för att åka till Stadion där vi skulle kolla på fotbollen! Det va St. Louis Rams mot Indinblablalla blalbllalbla, kommer inte ihåg var dom hette men deras maskot var en ponny iaf. Det va såå roligt efter Kickoffen så blev det nästan touchdown direkt så efterdet gick vi och köpte fingar och mat. Eftersom man hade medlems biljetter så var det väldigt fina platser och väldigt fint med mat och allt. Eftersom vi bara hade 4 biljetter så fick inte Jeff följa med så det var bara vi tjejer så jag kan väl inte påstå att vi var jätte intresserade av själva fotbolls grejen :) Men vi klagade lite på Cheerleadersarna och vi skrattade lite åt tatja byxor och rumpor och fingrarna :) Det va väldigt roligt med fotboll måste jag säga ;))




                                   Här rör jag det äckliga vattnet i nägor river som jag hoppas
                                                    på är Missisippiriver, är nog inte det,
                                men det är något jag alltid velat göra. Jag kunde verkligen känna
                                              Huckelberry Finn känslan komma över mig!
















Nuu ska jag sova för imorgon så blir det att åka till Springfield på en marknad ;)

No comments:

Post a Comment