August 9, 2011

J-ville

Eftersom jag inte skrivit på ett tag så är det en hel del att skriva om nu!

På fredagen hade jag en hel det att göra, vi åkte runt i Jacksonville och dom visade mig lite grejer, åkte och träffade deras mormor och morfar. Lämnade en nyckel hos deras vänners hus. Deras vänner har typ skit fint hus! Massa gamla grejer allt är vitt eller guldigt och massa speglar överallt, verkligen super fint! På eftermiddagen åkte vi til familjen Hacketts hus som May-Linn bor hos. Dit kom en journalist och en fotograf för att intervjua oss! De skulle egentligen kommit på torsdagen och mött oss på flygplatsen men eftersom vi var så sena så var dom inte där. Dom intervjuade oss lite och tog en bild, men eftersom vi inte ens varit där i 24 timmar så hade vi inte jätte mycket att säga. Men ni kan hitta intervjun här http://www.myjournalcourier.com/news/year-34458-nervous-high.html
På kvällen åt vi kvällsmat på en pizzeria med en vän till familjen och efter det gick vi och tittade på den lokala musikalen footloose som många av deras vänner var med i. Blev introducerad för många människor men kommer bara ihåg några få.

På lördagen åt vi lunch på steak n' shake, tror det heter så, med mor- och farföräldrarna. Det är ungefär som mcdonalds men lite godare och dom tar upp beställningen vid bordet. Efter det åkte vi till Wallmart och dom har nästan allt där! till och med lite Wasa knäckebröd. Allt finns i pyttelitet, litet, mellan, stort och enormt stora paket eller flaskor! haha Sedan åkte jag Jeff och Allison och kollade på mobiltelefoner. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det ännu. På kvällen så tog vi det lugnt och till kvällsmat åt vi spaghetti, sparris och knäckebröd, vilket dom faktiskt gillade. Molly hade en kompis över på eftermiddagen/kvällen och dom gjorde en skönhetstävling, haha. Mollys favorit tv program är toddlers & tiaras. Skönhetstävlingar för barn mellan typ 0-16 eller nått, haha det är helt sjukt. På kvällen så kom mormor och morfarn och deras kompisar Terri och Clark. Dom är jätte trevliga allihopa! Vi satt och snackade en stund på kvällen och Clark tycker om att laga mat så han kollade i den svenska kokboken jag hade med mig och frågade massa om kantareller och renskav haha. Jag har lovat att laga lite svenskt till dom någongång.  
Söndagen var också väldigt lugn då vi inte riktigt gjorde någonting förän på eftermiddagen då vi åkte till mor-farföräldrarna och vi simmade i poolen hela eftermiddagen. Till kvällen grillade vi hamburgare åt macarooner med ost och coleslaw.  Jag fick träffa ännu fler vänner till familjen :) Jag hade lärt Tonya att vi har tre exrta bokstäver i det svenska alfabetet vilket hon är väldigt fascinerad över, så jag fick säga dom till alla, Haha
Igår så åkte jag Molly, Allison och May-Linn till Subway för lunch och sedan gick vi och kollade på smurfarna! Det va den sötaste filmen ever! :) haha den gillade jag. På kvällen så åkte vi till Wallmart och sen kollade vi lite på tv och tog det lungt.

Idag så var vi på skolan för att registrera mig och bestämma mitt schema. Det va en ganska stor skola faktiskt! Haha men det blir nog bra. Det blir typ hemkunskap första lektionen, sedan blir det spanska och biologi, engelska, statestik, amerikansk historia. Så jag hoppas att det blir bra. På eftermiddagen så åkte vi och "registrerade" Tucker på hans lilla hunddagis. Så att han inte ska behöva vara ensam hemma hela dagarna. Efter det stannade vi och köpte glass! Jag köpte en Oreo brownie earthquake! haha världens största typ. Jätte god men orkade inte ens hälften :P efter det åkte vi och hämtade Molly hos mormor och morfar hus. Molly hade varit och dansat hela dagen, så vi hämtade henne där. Nu har vi kommit hem därifrån och ska snart äta kvällsmat. Orkar inte skriva så detaljerat för jag har varit med om så mycket dom senaste dagarna! 

Tonya har också fixat biljetter till en fotbolls match som vi ska gå på till helgen och det ser jag fram emot! Det blir nog riktigt kul! 

No comments:

Post a Comment