August 18, 2011

Första skoldagen!

Idag 18 augusti 2011 hade jag min första amerikanska skoldag.
Det var en helt okej dag, som började med Hemkunskap i Mrs Stock. Hon verkar vara en helt okej lärare och det kan nog bli kul. Jag tycker att jag är ganska bra på att laga mat, men det blir helt nytt eftersom det kommer att bli amerikansk mat vi kommer att tilllaga.
Efter att klockan ringer så har man 4 minuter på sig att ta sig till nästa klassrum så det kan bli lite tajt med tiden, så man hinner inte med några toalett besök. Andra lektionen var spanska och jag hade fått höra att jag skulle få ha en jätte bra lärare, men tre dagar tidigare hade hon sagt upp sig för att hon ville ha ett jobb närmare hemma. Så när jag kom till spanska lektionen så hade vi en vikarie, inte så jätte kul men vi ska tydligen få en ny lärare på måndag så får se hur det blir.
Alla lektioner är ganska korta, ca 45 min och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Idag när man bara pratade om ingenting så gjorde det inte så mycket, men jag får se hur det känns om en vecka.
Tredje lektionen var Matte/Statestik och det känns jätte bra, eftersom jag har en bra lärare som heter Mrs. Beard.

Efter det har jag lunch, det blev en helt vanlig macka och is te. Efter lunchen har jag en lektion som är till för att göra läxor och det kan nog bli riktigt bra, läraren verkar vara trevlig och den norska utbytesstudenten May-Linn är med på den lektionen också.

Sjätte timmen/lektionen är Engelska med Mrs. Genetin och hon verkar också vara riktigt bra faktiskt.
Sjunde lektionen är Biologi med Mr. Orisek och han är nog en av de lärarna jag haft idag som jag faktiskt tycker verkar vara bra. Det första han gjorde va och fråga om någon var bra på att fånga. Alla sa va? Så han frågade om någon kunde fånga det han kastade och en kille sa ja okej, så då började han gräva runt i sin ficka och tog ur några pennor och sedan tog han fram en stor fet kackerlacka! Så kille som sa att han kunde fånga ångrade sig kanska snabbt. Men en annan kille ville gärna fånga den, det var lite konstigt. Resten av lektionen så vandrade den runt på hans lärarens skjorta.
Den sista lektionen är amerikansk historia, vilket jag måste säga är svårt eftersom jag inte kunde någonting och vi hade ett litet prov så hon kan se vad vi kan, alltså ingenting.

Nu i eftermiddag så ska jag ta det lugnt som jag vet nu, läsa på lite om amerikansk histora kanske.
Känns väldigt konstigt att ha varit på första skoldagen.






No comments:

Post a Comment