August 21, 2011

Springsfield

I fredags efter skolan så var det bara att åka hem och packa en liten väska för att sedan åka till Springfield på en slags orienterings dag om detta året och allt vi har att förvänta oss. Vi var ca 20 ungdomar som bor här i Illionois området. 15 tjejer och 5 killar, från olika Europeiska länder. Tex. Tyskland, Fankrike, Sverige, Norge, Holland, Serbien & Tjeckien.
Så jag, Tonya, Molly och Allison åkte till Springsfield och innan vi skulle möta alla andra åkte vi till Hobby Lobby där jag köpte en scrapbook och massa roliga tillbehör! Det var 50% rabatt på allt så det kändes bra. Sen får jag se hur bra det går men kommer få lite hjälp av Krysta Noel förhoppningsvis.
Vi mötte alla andra vid en kyrka för att sedan åka till Subway och köpa smörgåsar som vi kunde ta med oss. Vi åkte sedan till en föreställning av Trollkarlen av Oz, en utomhusföreställning. Vi satte upp våra små solstolar och åkt våra smörgåsar. Sedan började föreställningen och den var jätte bra! Jag kommer inte riktigt ihåg allt ur filmen men den skulle tydligen har varit väldigt lik filmen. Den var rolig och danserna och sångerna var jätte bra!  Det var väldigt roligt också för jämte oss satt en mamma och pappa med deras dotter på kanske 4 år. Varje gång dom började sjunga och dansa så ställde hon sig upp för att dansa som dom så hon gjorde en liten egen föreställning nästan.
Efter föreställningen fick vi gå bakom scenen och titta och dom förklarade hur allt funkade. Det va väldigt bra.
Efter det åkte jag och en tjej till med en utbytesstudent och hennes värdmamma hem för att sova hos dem. Eftersom jag haft skola tidigare på dagen så var jag super trött!

På lördags morgonen efter en superfin frukost på ägg och bacon och melon och toast så åkte vi tillbaka till Kyrkan vi träffats på dagen innan. Där träffade vi alla andra studenter och Ayusa personalen. Vi stannade hela dagen från 8 till 4 för att prata om olika saker och regler och eventuella utflykter osv. Den var en lång dag men det var trevligt att få träffa alla från detta området.
Vid halv 4 kom allas familjer också så man fick träffa dom. Jag, Allison, Tonya och Jeff åkte sedan till köpcentret för att kolla på homecoming klänning, det blir kankse en rosaglittrig men känner mig inte helt hundra på den. Men råkade köpa ett par skor också som jag ÄLSKAR!
Efter det åt vi kvällsmat på ett pasta ställe. Det va jätte gott med en japansk nudel wok.
Innan vi åkte hem från springsfield så stannade vi på en mat affär för dom skulle tydligen har mycket mat från utlandet. Vi hittade lite svenskt faktiskt! Jag köpte Ballerina de fanns knäckebröd och lingonsylt också! Sedan köpte jag Digestivekexs med chokladöverdrag och creme fraich :)) Mycket bra, Mycket bra!
Väl hemma ungefär klockan tio så kom Taylor över för att kolla på Allisons nya klänning och för att umgås lite. Jag gjorde klart min lilla läxa och kollade lite på tv.

No comments:

Post a Comment