August 5, 2011

Mitt i natten jätte trött, ursäkta mina stavfel, men jag är hos min värdfamilj nu!!!!

Så idag åkte jag till min värdfamilj och klockan tio hade det redan hunnit bli strul. Så vi åkte från campus ca. 6.30, vi kommer till flygplatsen där vi checkar in väskor och allt är kanon, jag packade över massa saker till mitt handbaggage, typ tre kilo av saker! Sen klockan halv tio så började jag May-Linn och Trine och Sarah att gå mot vår gate och vi stod och läste på en skärm men fattade ingenting och då sa två tjejer att dom hade bytt gate på vårat plan. Så då gick vi mot den nya gaten istället, och när vi kommer dit ungefär den tiden som vi borde ha boardat så får vi vänta lite till. För att sedan höra att dom säger att vi måste vänta i ca. 10-15 minuter. vi väntar och väntar och dom håller på och ropa ut massa om olika städer och sen säger dom att vi inte får gå på för att det är för varmt i planet att det va 35-40 graderi planet så då fick vi inte åka i det :S
Sen en evighet senare så fick vi iaf boarda så då blev planet cirka två timmar försent!!! Sen så skulle vi byta flyg i Dallas och vi skulle bara få vänta 40 minuter vilket innebär att bara gå till den nya gaten och sen åka igen. Men nu missar vi den helt vilket suger så total eftersom nästa plan inte går förän klockan tio över 7 på kvällen :P vilket innebär 4 timmars väntan! Så då måste jag ringa min värdfamilj så dom inte behöver vänta, och jag försöker med en sån mynt telfon, men den fattar inte riktnummret så jag kommer till någon helt random person haha! Så försöker jag och May-Linn att fixa det men det funkar inte så bra, men då så frågar en man oss om vi behöver hjälp och jag förklarar att vi är utbytesstudenter och då ringar han min familj åt mig! Men han kommer till telefon svararen där han lämnar ett meddelande, Vilken himla schysst snubbe! Sen får May-Linn tag i Patti - områdes representanten- och sin värdfamilj iaf. Just då kändes dagen är nästan så dålig som dagen det regnade när vi skulle till stranden, men inte riktigt så dålig. För sen väl i Dallas och efter 4 timmars väntan, så byter dom det planets gate också och sen så flyttar dom tiden och håller på så det planet blir en timme sent! Sååå jobbigt! Men när jag väl kom fram till Springfields airport så stod våra familjer där och Patti och hennes son och väntade på oss!
Självklart så började jag gråta, såå dom måste tycka att jag är hel konstig :P

Nu ligger jag här i en säng och vi pratat om massor och imorgon så ska jag packa upp sakerna. Det känna väldigt udda, innan kändes det som att jag va på semester och bodde på ett dåligt hotell och nu är jag i en helt annan familjs hus. OMG

Lägger in lite mer bilder senare, har inte orkat fixa det ännu ;)))))))))
När jag och May-Linn väl kommit till Dallas så åt vi och sedan var det bara att vänta på att klockan skulle bli sju för att åka från Dallas till Springfield. Under tiden blev det att sitta och kolla film och dricka frappuccino. Flyget skulle gå från Dallas klcokan tio över sju, men självklart blev även detta planet sent! Inte jätte mycket men det blev 40-50 minuter sent så det va inte så roligt. Så efter en timme och 40 minuters flygning så var jag och May-Linn framme i Springsfield, där våra familjer väntade, haha!! Guuud va nervsös jag var när jag gick av planet och hätade ut min väska och allt!

No comments:

Post a Comment