July 29, 2011

New York dag 1

Igår steg man upp klockan halv fyra på morgonen för att åka från Arlanda till Heathrow. Kom fram till Heathrow klockan 10 och klockan 13 går flyget därifrån till JFK. 8 timmars jobbig flygning, med stolar som är trånga för benen. Men man hade hade inte klarat sig om man inte kunnat kolla film och lyssna på Musik. Så ungefär 16 timmar och väldigt mycket visa papper för människor i uniform så kunde jag hämta ut min väska. Sen fick vi vänta super länge innan vi kunde ta busesn till St. John's university där vi skulle bo 4 tjejer i ett rum. Så det blev Jag, och Amanda Speks från Sverige, och Ann-Sophie från Danmark och May- Linn från Norge som också ska bo i Jacksonville och gå på samma skola som jag. Sedan va det dags för att äta kvällsmat och ja..den va amerikansk, friterat och friterat och friterar. Men dom hade iaf lite sallad, den va lite torr men den funkade! Sen hade dom väldigt konstig fanta :P HELT NEON ORANGE! haha När vi åt va klockan halv 9 i USA och halv 2 svensk tid, så det kändes ganska konstigt att äta mitt i natten. Sen efter det så va det bara att gå och duscha och fixa lite inför morgon dagen och sen sova. När man väl skulle sova va klockan halv 4 Svensk tid. Så hade man ju varit uppe i 24 timmar och bara fått cirka 1 timmes dålig flygplans sömn på det. men men det är ju NEW YORK, man är ju taggad ändå! :)


Mer bilder senare :) Lovar :)

No comments:

Post a Comment