October 8, 2011

Bishop Hill och Söndag

I lördags åkte vi tidigt till ett liten svensk coloni by, med 155 invånare. För att titta om vi hitta något intressant, där fanns lite mysiga affärer och ett museum om hur sveskar kom dit. Det var inte super intressant men det var kul. Vi åt lunch på en svensk amerikans restaurang, det fanns väl tre saker som var svenska, och lingondrickan var slut. Men jag åt lite goda köttbullar.
Efter det gick vi till ett litet bageri där jag fikade ett winerbröd och det var gott. Sen köpte vi hem en limpa svenskt bröd. Som är super gott. Smakar lite som pågen limpan. Super gott, innan vi åkte hem gick vi till den lilla coloni boden och dom sålde massa svenska och norska saker. Så jag köpte lite svenskt godis och liten ost bit som var svin dyr! Jul must gott gott gott! Efter oss åkte vi hem och vi åkte och åt kvällsmat på el rancherito med några vänner till familjen, men Allison gick på  fotbolls matchen i skolan men jag kände inte riktigt för det. Men vi hade riktigt kul på restaurangen och jag åt Taco Sallad, mums! På kvällen så kom Krysta och Kelsey över och det kändes som en väldigt lång men rolig dag.

Idag söndag så gick vi på collage paraden kallades det, men det var inte bara collage folk. Men det var helt okej. Vi satt och kollade och det var militärer, dagis, 4 olika musik kårer, dans skolor och liknadnde. Det va roligt att se men väldigt varmt. Efteråt åt vi lunch hemma lite gött svenskt bröd. Jag och Molly har trännat lite acrobatic här hemma och det går ju inte jätte bra kan jag väl tillägga.
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer men inget speciellt tror jag inte.

Här är lite bilder ifrån Bishop Hill :)











Peace out!

No comments:

Post a Comment