April 10, 2012

Spring Break! =)

Första helgen och på måndagen av lovet så gjorde jag inte så mycket, tod det lungt träffade några kompisar. Sen på Tisdag morgon så åkte jag Tonya, Allison och Molly till Chicago! Först åkte vi till Springfield tidigt på tisdag morgon och åt frukost på café Moxo innan vi tog tåget till Chicago. Tåg resan tog ungefär 3 timmar.



 Tåg stationen som vi kom och åkte ifrån.
Vyn Från hotell rummet


När vi väl kommet till hotellet så tog vi en taxi till Greek Town för att äta, tidig middag. Så klockan 4 fick vi våran mat på en grekisk Restaurang som ´hette Pegasus.

God mat från den grekiska restaurangen
 Mosaka, spenat paj, pastistio och saganaki :)) MUMS!

 Saganaki, ost :)
 Jag, Molly, Tonya & Allison

 Efter den för det mesta super goda maten så gick vi därifrån till Willis Tower och tittade ut över staden ifrån den 103 våningen. Det var lite dimmigt ute så man såg inte super bra, men det var ändå häftigt att se ut över hela Chicago från så högt upp. Efter det började vi gå mot shopping gatan, och vi gick ganska långt och såg massa affärer och gick in i några få, men det var super kallt och blåsigt den kvällen så redan klockan halv 9 var vi tillbaka på vårat hotrell rum. Hotellet hade ett litet Gym, så gick ner och tränade lite innan jag gick och la mig. 

 Från Plexiglas vyn, ifrån tornet

 På Onsdag morgon åt vi bagels från Einstein Bro's, åt en super god sparris i äggviteomellets macka, och till det hade jag en super god vitchoklads caramel latte. På onsdagen så kom också några kompisar till familjen dit, Lisa och hennes dotter Emily, så efter frukosten, gick vi tillsammans till Navy Pier och shoppade lite, sen tog vi taxi till Millenium Park, men det var inte super långt dit. Där gick vi runt konsert scenen och till den stora silvriga konstvärket som är väldigt känd. Det såg häftigt ut.
 Silver Konstverk i Millenium Park


Millenium Park, Molly & Jag






  Efter det så fortsatte vi med att shoppa fram till det va dags att äta middag igen, vilket vi gjorde på restauragen Gino's där vi hade Chicago style Pizza. Det var gott men annorlunda. Vi fick stå i kö för att komma in i ungefär 40 min, och då hade vi tur som inte behövde vänta så länge. Efter det så fortsatte vi våran shopping, och vi gick till American girl doll store och till Hershey affären som är amerikask choklad, sen kollade vi kläder :)

På Torsdag morgonen hade jag den godaste frukosten någonsin! :) Men det var så mycket så jag kunde inte äta allt! Vi åt på ett ställe som hette Yolk, där jag åt en Garden Delight Omelett, det var champinjoner, sparris, spenat, tomat, zuchini och super gott!! Med det så fick jag vindruvor, en klyfta annanas och lite apelsin. Med varje sån måltid så fick man två stora pannakor till också. Sen drack jag en super super super god Carmel Mocha! :))) MUMS!
Efter denna jätte frukosten så blev det lite mer shopping och att gå och titta runt lite. Vid klockan 5 så tog vi tåget hem igen, och var tillbaka lite efter klockan 10. Det vae super trevligt på denna chicago resa :)


 Så Gott!!

No comments:

Post a Comment